• O Hufcu
    • O ZHP
    • STRATEGIA HUFCA
    • Władze Hufca
      • Komenda Hufca
      • Komisja Rewizyjna
    • Zespół Promocji i Informacji
    • Komisja Stopni Instruktorskich
    • Rozkazy
    • 1 Procent Podatku
    • WOŚP 2022
  • Kontakt
  • Dla rodziców
    • BON TURYSTYCZNY
    • PYTANIA I ODPOWIEDZI
    • JAK WSTĄPIĆ DO ZHP?
  • Dla drużynowych
    • DOKUMENTACJA
    • GRAFIK HUFCA
    • PROMOCJA
    • PROGRAM
      • Harmonogram Imprez Hufca Karkonoskiego
      • Propozycje Programowe
    • KURSY I SZKOLENIA
  • Jednostki
    • gromady zuchowe
      • 9 GZ „Małe Ogniki”
      • 11 Gromada Zuchowa „Dzielne Wilczki”
      • 24 GZ „Kubusiowa Brygada”
      • 35 GZ „Radosne Smerfiki”
      • 56 GZ „Brzozowe Listki”
      • 77 GZ „Złote Rybki”
    • drużyny harcerskie i wielopoziomowe
      • 6 ŚWDH „Kora Brzozowa”
      • 8 PDH „Burza”
      • 14 DH „Ventus”
      • 25 DH „Przygoda”
      • 31 DH „Traperzy”
      • 38 DH „Szaniec”
      • 40 DH „Wataha”
      • 44 DH ”Zorza”
      • 45 DH „WATRA”
      • 52 WDH „Manada”
      • 53 DH „Żywioły”
      • 86 WDH „Potok”
      • 93 DH „Płomień”
      • 101 DH „Pagoda”
      • 104 DH „Strumień”
      • 111 WDH „Ignis”
    • drużyny starszoharcerskie i wędrownicze
      • 4 ŚDW „Sokolik”
      • 11 DW „Centrum”
      • 15 DW „Kometa”
      • 39 DHS „Barykada”
      • 55 DHSiW „Exigo”
      • 74 DHS „Genesis”
      • 100 DHSiW „Watra”
    • Kręgi Instruktorskie
      • KI „Faza”
    • Jednostki i szczepy
  • Obóz w Białogórze
    • BIAŁOGÓRA I OKOLICE
    • Organizacja Obozu na Bazie
    • Oferta wyjazdu na obóz
  • Schronisko DRUH

    • O Hufcu
      • O ZHP
      • STRATEGIA HUFCA
      • Władze Hufca
        • Komenda Hufca
        • Komisja Rewizyjna
      • Zespół Promocji i Informacji
      • Komisja Stopni Instruktorskich
      • Rozkazy
      • 1 Procent Podatku
      • WOŚP 2022
    • Kontakt
    • Dla rodziców
      • BON TURYSTYCZNY
      • PYTANIA I ODPOWIEDZI
      • JAK WSTĄPIĆ DO ZHP?
    • Dla drużynowych
      • DOKUMENTACJA
      • GRAFIK HUFCA
      • PROMOCJA
      • PROGRAM
        • Harmonogram Imprez Hufca Karkonoskiego
        • Propozycje Programowe
      • KURSY I SZKOLENIA
    • Jednostki
      • gromady zuchowe
        • 9 GZ „Małe Ogniki”
        • 11 Gromada Zuchowa „Dzielne Wilczki”
        • 24 GZ „Kubusiowa Brygada”
        • 35 GZ „Radosne Smerfiki”
        • 56 GZ „Brzozowe Listki”
        • 77 GZ „Złote Rybki”
      • drużyny harcerskie i wielopoziomowe
        • 6 ŚWDH „Kora Brzozowa”
        • 8 PDH „Burza”
        • 14 DH „Ventus”
        • 25 DH „Przygoda”
        • 31 DH „Traperzy”
        • 38 DH „Szaniec”
        • 40 DH „Wataha”
        • 44 DH ”Zorza”
        • 45 DH „WATRA”
        • 52 WDH „Manada”
        • 53 DH „Żywioły”
        • 86 WDH „Potok”
        • 93 DH „Płomień”
        • 101 DH „Pagoda”
        • 104 DH „Strumień”
        • 111 WDH „Ignis”
      • drużyny starszoharcerskie i wędrownicze
        • 4 ŚDW „Sokolik”
        • 11 DW „Centrum”
        • 15 DW „Kometa”
        • 39 DHS „Barykada”
        • 55 DHSiW „Exigo”
        • 74 DHS „Genesis”
        • 100 DHSiW „Watra”
      • Kręgi Instruktorskie
        • KI „Faza”
      • Jednostki i szczepy
    • Obóz w Białogórze
      • BIAŁOGÓRA I OKOLICE
      • Organizacja Obozu na Bazie
      • Oferta wyjazdu na obóz
    • Schronisko DRUH

    PROMOCJA DRUŻYNY/GROMADY

    Zespół Promocji i Informacji Karkonoskiego Hufca ZHP w Jeleniej Górze zachęca drużynowych do promowania jednostek. 

    Po co drużynie promocja?

    Dzięki odpowiedniemu promowaniu jednostki możemy pozyskać nowych członków, pokazujemy rodzicom naszych harcerzy i zuchów oraz całemu społeczeństwu pozytywny obraz harcerstwa bez stereotypów, chwalimy się naszymi harcerskimi działaniami, mamy realny wpływ na wizerunek ZHP. 

    Co składa się na promocję jednostki?

    1. Wizerunek drużyny i drużynowego tzn. między innymi zachowanie zgodne z prawem i przyrzeczeniem harcerskim, regulaminowe umundurowanie.
      Pamiętaj, że w trakcie zbiórki np. w parku, w mieście, na wycieczce, biwaku, cały czas jesteście na przestrzeni otwartej, dlatego warto zadbać o zasady bezpieczeństwa, prawidłowy ubiór, umundurowanie i harcerskie zachowanie. 
    2. Tożsamość i obrzędowość drużyn/gromad
      Bardzo ważne jest to, co Was wyróżnia na tle innych jednostek. Jeżeli nie macie jeszcze plakietki, proporca, elementu wspólnego np. koszulek, to jest to pora, aby się tym zająć. Zwróćcie też uwagę na umundurowanie harcerzy, warto, aby do pierwszych biwaków dzieci miały wszystkie elementy. Nie wszystkich na to stać, dlatego można zorganizować zbiórkę publiczną i dofinansować zakup, ale to już kwestia indywidualna. Dbajcie o tradycje np. kroniki, dawne zwyczaje, emblematy i pamiątki harcerskie, możecie zorganizować zbiórkę na temat harcerskich zwyczajów i obrzędowości drużyny. Warto wskrzesić ciekawe obrzędy, jeżeli są zgodne z harcerskimi zasadami i mają pozytywny wydźwięk. 
    3. Kontakty z rodzicami
      Ważne jest, aby być w stałym kontakcie z rodzicami, można stworzyć grupę sms, aby szybciej wysłać np. smsa o wycieczce. Polecamy też, zwłaszcza jak będziecie mieli nowych członków, stworzyć bazę maili. opcja „grupy” na mailu ZHP jest szybkim sposobem na komunikację z rodzicami. Poza tym przypominam, że korzystamy w kontaktach ZHP jedynie z maila oficjalnego – w domenie ZHP! Pamiętajcie o odpisywaniu rodzicom/oddzwanianiu najlepiej w tym samym dniu oraz wysyłaniu smsów i maili w odpowiednich porach np. do 18:00. 
    4. Materiały graficzne np. ulotki, plakaty itp.
      Przed przygotowywaniem materiałów graficznych, postów itp zwróćcie uwagę na Katalog Identyfikacji Wizualnej ZHP, znajdują się tam informacje, między innymi: o zdjęciach, jak używać loga ZHP, jaki ma być styl materiałów multimedialnych („powinien być: ✓ młodzieżowy, ✓ bliski natury, ✓ wesoły, ✓ różnorodny, ✓ w akcji”). 
      Jeżeli przygotowujecie ulotkę np. dotyczącą biwaku/wycieczki zawrzyjcie na niej informacje takie, jak: miejsce, zbiórka, powrót, koszt, metoda płatności, co zabrać + grafika związana z harcerstwem, miejscem ew. fabułą. 
    5. Założenie i regularne prowadzenie fanpage’a jednostki
      Warto założyć fanpage drużyny/gromady i regularnie go prowadzić. Wpisy mogą dotyczyć bieżącej działalności drużyn np. opisy zbiórek, biwaków, wycieczek, obozów, dodatkowych akcji charytatywnych/społecznych, akcji 1%.Przede wszystkim zachęcamy do zaktualizowana zakładki „informacje”, ważne, żeby było wiadomo w jakiej szkole działacie, gdzie i kiedy są zbiórki, informacja o hufcu oraz zaproszenie dla nowych dzieci. Jeżeli macie ochotę, możecie podać numer do hufca/swój numer telefonu i mail w domenie ZHP. Warto też zaktualizować zdjęcie w tle i ewentualnie zdjęcie profilowe, niektórzy mają je w formie np. plakietki/logo, co jest dobrym pomysłem. Zajrzyjcie też do opcji – zarządzanie stroną – edytuj informacje o stronie i koniecznie wpiszcie nazwę użytkownika, dzięki czemu będzie Was łatwo znaleźć i oznaczyć @ w postach. Sprawdźcie, kiedy pojawił się ostatni post na Waszej stronie. Jeżeli organizujecie nabór, to koniecznie dodajcie post z informacją o tym i zaproszeniem na zbiórki. Często dzieci i rodzice zaglądają i szukają Was w social mediach. Zdjęcie w tle, profilowe, informacje aktualizujcie fanpage minimum raz na kwartał. Warto zachęcić rodziców do obserwowania oraz polubienia – wyślijcie im maila, smsa z linkiem/informacją o nazwie strony na fb i zaproszeniem do polubienia. Jeżeli sami jeszcze nie polubiliście fb hufca – zapraszamy 🙂 link. Sprawdzajcie polubienia pod postami i klikajcie opcję zaproś – dzięki temu kolejna osoba być może polubi Wasz fanpage. Pamiętajcie! Nie wszystko musicie robić sami, może w Waszej kadrze jest ktoś, kto lubi fb, instagram i może Wam pomoże 🙂 np. przyboczni.
    6. Aktualizowanie zakładki jednostki na stronie Hufca
      Sprawdźcie, czy informacje i zdjęcia są aktualne, jeżeli nie to napiszcie do nas/prześlijcie wizytówkę drużyny ponownie. 
     
    Przydatne linki:
    galeria Hufca 2022/2023
    wizytówki drużyn (forms)
    strona www hufca 
     
    Repozytorium Materiałów Graficznych ZHP

    Katalog Identyfikacji Wizualnej ZHP (Katalog Identyfikacji Wizualnej ZHP)

    Do pobrania:
    museo
    hufcowe materiały dla drużynowego (logo Hufca)

    Jeżeli macie jakiekolwiek pytania, prośby, potrzebujecie pomocy w grafikach, rady w prowadzeniu fb, to ZPI zaprasza do kontaktu. 

    Jak ktoś zauważył coś np. na stronie hufca, albo fb, co należałoby zaktualizować/zmienić to prosimy o kontakt: magdalena.zaloga@zhp.net.pl 🙂. 

    Nasi partnerzy/sponsorzy

    ZHP CHORĄGIEW DOLNOŚLĄSKA HUFIEC KARKONOSKI REALIZUJE

    Prawa autorskie: ZHP Chorągiew Dolnośląska Hufiec Karkonoski

    Motyw od Imon Themes